Hrvatska
 

Istraživačica Judit Kovács govori o najučinkovitijoj metodi usvajanja engleskog kao stranog jezika

27.12.2016 - Objava Helen Doron English

Nezavisno istraživanje otkriva da je Helen Doron English najučinkovitija metoda podučavanja, a evo i zašto.

Sa širenjem programa za usvajanje stranih jezika u javnim i privatnim predškolskim ustanovama za djecu od 3 do 7 godina, profesorica doktorica Judith Kovács krenula je u ocjenjivanje nedostataka i prednosti programa ranog usvajanja jezika, osobito u duhu pomanjkanja suvremenog istraživanja u polju usvajanja engleskog kao stranog  jezika (EFL). Dr. Kovács istražila je tri različite vrste EFL metoda u više gradova u Mađarskoj, usredotočujući se na tri ključna područja: 

- utjecaj ranog usvajanja jezika na sposobnost usvajanja i korištenja više jezika u komunikaciji

- uspjeh i učinkovitost programa ranog usvajanja engleskog koje podučavaju posebno izučeni učitelji

- utjecaj učenja stranog jezika na sveukupno usvajanje vještina kod djeteta

Rano učenje jezika katalizator je razvoja sposobnosti korištenja više jezika u komunikaciji  

Prema istraživanju dr. Kovács, rano izlaganje stranim jezicima rezultira razvojem sposobnosti korištenja više jezika u jednakoj mjeri, ako je susret ostvaren na aktivan i zabavan način. Djeca koja se susretnu sa stranim jezikom, uz svoj materinji jezik uz aktivnosti koje su koncipirane kao igra i prilagođene njihovoj dobi, sposobna su koristiti više od jednog jezika u komunikaciji. Usporedno tome, djeca  koja su usvajala strani jezik na tradicionalan način, nisu pokazala znakove razvoja sposobnosti korišenja više jezika u jednakoj mjeri. Nisu bili svjesni da engleski jezik mogu koristiti kao sredstvo komuniciranja.

Posebno izučeni učitelji srž su programa usvajanja stranog jezika

Učenje u ranoj dobi nije garancija uspjeha. Nastavni plan i program i kvaliteta učitelja također imaju važnu ulogu. Otkrića dr. Kovács nadalje ukazuju da je „za uspjeh bitno da mladi učenici imaju posebno izučene učitelje koji slijede posebno izrađen nastavni plan i program, poput onoga koji imaju Helen Doron programi.“ Svi Helen Doron učitelji stručnjaci su za ovu zabavnu i uspješnu metodu učenja ispunjenu pjesmom, plesom i igrama. Učenici uče u malim grupama od 6 do 8 djece te na taj način imaju pozornost i ohrabrenje potrebno za učenje i razvoj sampouzdanja prilikom učenja.

Prednosti nadmašuju puko usvajanje jezika

Dr. Kovács otkrila je da prednosti usvajanja stranog jezika kroz ugodne aktivnosti i sa dobro izučenim učiteljima premašuju puko usvajanje jezika. U stvarnosti, rano učenje stranog jezika pridonosi višoj razini fleksibilnosti u razmišljanju kod djece i sveukupnom intelektualnom razvoju.   

Učenici koji su učili engleski jezik pomoću jedinstvene Helen Doron metode ne samo da su usvojili engleski jezik već je tako usvojena metodika učenja imala pozitivan utjecaj na njihove sveukupne vještine učenja.

Kovács je primjetila da nema izravne povezanosti vremena provedenog u učionici i kvalitete rezultata. Zaključila je da je ključni faktor uspjeha izlaganje djeteta dobro razrađenom nastavnom planu s jasnom svrhom. Koristeći Helen Doron metodu u učenju, djeca počinju uživati u usvajanju jezika od dobi od tek tri mjeseca, kroz glazbu, igru i zabavu, ni ne shvaćajući da usvajaju drugi jezik lako i prirodno poput materinjeg. 

Kovács Judit je profesorica, vanjska suradnica i trenerica učitelja na sveučilištu ELTE TÓFK u Budimpešti gdje vodi kolegije EFL metodologiju, Dječju književnost, Britansku civilizaciju te asistira u praksi u ELTE školi za pripravnike. Njen profesionalni interes pokriva veliki broj tema u predškolskom podučavanju engleskog jezika i osnova integriranog učenja jezika i nastavnog sadržaja, što je ujedno bila i tema njenog doktorata. Dr. Kovács također  ima magisterij u primarnoj obuci učitelja na sveučilištu u Leedsu u Velikoj Britaniji.