Hrvatska
 

Kako procijeniti znanje djeteta

02.12.2015 - Objava Helen Doron English

Helen's blog

- Sa zadovoljstvom Vam donosimo seriju blog postova kao i priliku za učenje od edukacijske i lingvističke stručnjakinje Helen Doron. Helen već 30 godina uči djecu engleski jezik. Osnivačica je i glavna izvršna direktorica Helen Doron edukacijske grupe i utemeljiteljica jedinstvene metode podučavanja engleskog jezika, matematike, fitnesa i razvoja djeteta uz korištenje originalnih i revolucionarnih materijala.

Pitanje ovog tjedna glasi:  kako roditelji mogu postaviti temelje za učenje jezika i procijeniti znanje engleskog kod svog djeteta (do 6. godine)?

Helen odgovara:

Ovo je zanimljivo pitanje imajući u vidu da svi roditelji ne znaju engleski jezik, ali žele znati postiže li njihovo dijete rezultate. Budući da dob od 0 do 6 godina pokriva veliki spektar sposobnosti, započnimo s dobi od 0 do 2 godine i načinom na koji se kod tako male djece mogu postaviti temelji za učenje jezika, pronaći prikladan program za učenje i uspješno procijeniti što i kako dijete uči.  U narednim postovima posvetit ćemo se razdobljima od 2 do 4 i od 4 do 6 godina.

Učenje počinje od prvog dana

Djetetove prve godine života temelj su za njegov neprestani rast i razvoj. Na koji način i s kolikim uspjehom djeca uče i povezuju se sa svijetom oko sebe ovisi o njihovim svakodnevnim iskustvima. Od prvog dana držanje djeteta u naručju, pjevanje, ljuljanje, njihanje i hranjenje pripremaju dijete za proces učenja.

Istraživanja pokazuju da ova najranija iskustva igraju važnu ulogu u djetetovoj sposobnosti zdravog odrastanja i pripremljenosti za učenje. Tijekom prve tri godine života mozak prolazi kroz  fazu najintenzivnijeg razvoja, kad djeca uče misliti, govoriti i rezonirati. Znanost je uznapredovala te je otkriveno kako način na koji beba emocionalno reagira na postupke roditelja ili staratelja otpušta kemikalije u mozgu koje djeluju na razvoj i funkcioniranje. Ova se iskustva ne odvijaju samo u školama i tečajevima već počinju kod kuće.  Pjevate li svom djetetu? Ako da, uključujete li u to ples i igru? Sve su ove aktivnosti od iznimne važnosti za djetetov rast i razvoj. 

Kako dolazi do učenja?

Beba se rađa s milijunima moždanih stanica koje potencijalno nikada neće trebati. Svaka stanica ima ogranke koji se zovu dentriti, pomoću kojih stvara veze s ostalim stanicama. Mjesta na kojima se stanice povezuju zovu se sinapse. Kada električni signali prolaze od stanice do stanice aktiviraju sinapse među stanicama.

Kada se sinapse nanovo stimuliraju uzorak neuronskih veza se urezuje u pamćenje. Tako nastaje efikasan i trajan put koji omogućuje signalima da se odašilju brzo i precizno. Znamo da se veze među moždanim stanicama razvijaju kao rezultat ponavljanih, pozitivnih iskustava koje djeca dijele s roditeljima. Roditelji na taj način imaju trajan učinak na razvoj mozga svoga djeteta.

Konzistentnost je ključ

Kada bebe odrastaju u uobičajenom, predvidljivom okruženju, nauče očekivati kako će im roditelji  ispuniti sve potrebe. Bebe razviju osjećaj sigurnosti kada roditelji očekivano i s ljubavlju reagiraju na njihov plač kada su gladni, pospani ili zaigrani. Ova konzistentnost bi također trebala biti dio djetetovih aktivnosti i ranih iskustava učenja. Ukoliko roditelji žele pronaći program ranog učenja engleskog jezika za svoje dijete od 0 do 2 godine moraju tražiti programe s efikasnom i konzistentnom metodologijom.

Djetetove rane godine temelj su za njihov rast i razvoj, a ono što tijekom tog razdoblja nauče ovisi o iskustvima koje proživljavaju svaki dan. Uspješan tečaj za djecu te dobi ovisi o konzistentnosti i emocionalnim vezama koji im daju samopouzdanje potrebno za učenje. Znanost je pokazala da djeca koja primaju puno pozornosti i ljubavi bolje uče. Pozitivno poticanje i pažnja polažu temelje za uspješno učenje.

Procjena naučenog

Optimalan program za učenje engleskog jezika za bebe obavezno uključuje roditelje. Bilo bi idealno da dijete pohađa tečaj zajedno s roditeljem kako bi roditelji znali što njihovo dijete uči. Ali ovo nije uvijek slučaj. Ako roditelji nisu u učionici, kako procijeniti usvaja li njihovo dijete gradivo? Roditelji u tom slučaju mogu pitati: kako se kaže (riječ na materinjem jeziku) na engleski? Malo dijete nije uvijek u stanju prevesti traženu riječ. U nekim slučajevima djeca nauče engleski prije materinjeg jezika. Tijekom mog tridesetogodišnjeg iskustva u razvoju programa za učenje engleskog jezika naučila sam da je najefikasniji način za procjenu razine znanja upitati dijete: „Voliš li ići na engleski?“ Ili: „Zabavljaš li se tijekom aktivnosti?“, „Pjevaš li pjesmice?“ Ukratko - je li dijete uključeno u proces učenja?

Učenje vlastitim tempom

Neki roditelji mogli bi poželjeti testirati svoju bebu, ali u dobi od 0 do 2 godine ovo jednostavno ne može biti uspješno. Bebe ne reagiraju na zapovijedi. Svako dijete uči svojim tempom i na različite načine.  I što je najbolje od svega – svako dijete zaista uči. Roditelji mogu biti mirni znajući da je njihovo dijete na pravom i dokazanom putu do izvrsnog znanja engleskog jezika te istodobno razvija ljubav prema učenju kao  i ostale sposobnosti. Tečajevi koje sam razvila na temelju lingvistike i ranog razvoja djeteta slijede prirodni proces učenja. Za skupine rane životne dobi, nema potrebe za mjerenjem, budući da je svaki trenutak ispunjen učenjem. Upamtite, vjerujte u svoje dijete. Dječji mozak predodređen je za učenje, učenje, učenje i nije mu potreban pritisak i stres. Dopustite svom djetetu da uči sa zadovoljstvom i razviti će samopouzdanje zajedno sa sposobnošću usvajanja engleskog jezika. Za više informacija o tečaju Baby's Best Start i ostalim Helen Doron programima za rano učenje posjetite: www.HelenDoron.com

O Helen Doron

Helen je započela mali obiteljski posao još 1985. te stvorila jedinstvenu metodologiju s originalnim i revolucionarnim nastavnim materijalima. Njeni tečajevi su procvjetali i posao je naglo porastao kako je Helen obučavala učitelje, trenere i dodatne programe utemeljene na jedinstvenoj metodologiji kreativnosti i samoizražavanja. Dodane su i nove discipline – poput matematike, fitnesa i razvojnih programa za bebe - ujedinjenih pod nazivom Helen Doron edukacijska grupa.

Helen Doron edukacijska grupa prednjači u inovativnosti nastavnih sustava koji pružaju ekskluzivne nastavne programe i kvalitetne nastavne materijale za bebe, djecu, adolescente i tinejdžere diljem svijeta. Helen Doron edukacijska grupa postala je jednom od najvećih edukacijskih franšiza diljem svijeta s više od 800 nastavnih centara u 34 zemlje na 5 kontinenata i cjelodnevnim vrtićkim programima u Turskoj i Južnoj Koreji.