Hrvatska
 

Kako provjeriti koliko je moje dijete naučilo?

02.02.2016 - Objava Helen Doron English

Helen Doron blog

Sa zadovoljstvom Vam donosimo seriju blog postova kao i priliku za učenje od edukacijske i lingvističke stručnjakinje Helen Doron. Helen već 30 godina uči djecu engleski jezik. Osnivačica je i glavna izvršna direktorica Helen Doron edukacijske grupe i utemeljiteljica jedinstvene metode podučavanja engleskog jezika, matematike, fitnesa i razvoja djeteta uz korištenje originalnih i revolucionarnih materijala.

Ovotjedno pitanje glasi: kako roditelji mogu postaviti temelje za rano učenje jezika i kako mogu procijeniti što njihovo malo dijete (u dobi od 2 do 4 godine) uči na engleskom jeziku?

Helen odgovara:

Ovo je zanimljivo pitanje s obzirom na to da ne govore svi roditelji engleski jezik, ali bi unatoč tome željeli znati što to njihovo dijete zapravo uči. Budući da razdoblje od 0 do 6 godina pokriva jako širok spektar sposobnosti, mi ćemo se osvrnuti na nekoliko razvojnih grupa. U prethodnom tekstu bavili smo se pitanjima kako roditelji djece do 2 godine mogu postaviti temelje za rano učenje, pronaći progame za učenje na engleskom jeziku i procijeniti ono što njihovo dijete uči. Ovoga puta obrazložit  ćemo kako roditelji djece u dobi između 2 i 4 godine mogu procijeniti što njihovo dijete uči.

Njegovanje temelja za učenje

Roditelji djece u dobi između 2 i 4 godine koji odluče svoju djecu upisati na tečaj engleskog jezika razumiju da je rano djetinjstvo optimalno razdoblje za započeti s učenjem stranog jezika. Ti roditelji također razumiju koliko je znanje engleskog jezika važno za budućnost njihove djece. Za učenje jezika u predškolskoj dobi postoji nekoliko opcija, no kad se radi o programima učenja engleskog jezika za malu djecu, ti programi moraju koristiti učinkovitu i dosljednu metodologiju. Učitelji, roditelji i osobe kojima su djeca povjerena na čuvanje igraju ključnu ulogu u dječjem procesu učenja i kroz te odnose djeca dobivaju samopouzdanje i sigurnost koju trebaju za učenje. Kao i s bebama do 2 godine, proces učenja za djecu u dobi između 2 i 4 godine je temelj za rast i razvoj i ono što djeca nauče u tim godinama ovisi o njihovim svakodnevnim iskustvima. Uspješan tečaj za djecu te dobi nastavlja se oslanjati na emocionalne veze koje im pomažu da steknu samopouzdanje koje im je potrebno da bi uspješno učili.

Učenje materinjeg jezika

Tridesetogodišnje iskustvo podučavanja engleskog jezika i razvoja programa za učenje za bebe, djecu i tinejdžere potvrđuje da je najbolji način za učenje engleskog jezika učiti ga kao materinji. Djeca u dobi između 2 i 4 godine često uče engleski jezik paralelno s materinjim. Oni razumiju i nauče govoriti prije nego što nauče čitati i pisati, na taj način se jezik prirodno razvija . Međutim, u školama se ne uči na taj način. Tamo se procjenjuje napredak učenika u čitanju i pisanju, dok govor dolazi tek kasnije. Razlog tome je veličina razreda i činjenica da učitelji nemaju vremena da sve učenike u razredima od 15, 25 ili čak 30 djece nauče govoriti. Takva metoda učenja, gdje se prvo uči čitati i pisati a tek potom govoriti, nije se pokazala učinkovitom za učenje jezika. Korištenje govornog jezika, osnovni i funkcionalni vokabular uz mnogo ponavljanja, pozitivnog poticanja kroz zabavu i igru ključ su učenja jezika.

Stilovi učenja

Jedan od alata koje bi program za rano učenje engleskog jezika trebao imati su mjesečni ili tromjesečni izvještaji od strane učitelja o tome što je dijete naučilo i što će iduće učiti. Nastavni materijali koje sam razvila za ovu dobnu skupinu pružaju djetetu mogućnost učenja u svom domu. Ti materijali su iznimno važan dio učenja engleskog jezika na prirodan način-onako kako djeca uče materinji jezik. Na taj način roditelji mogu točno vidjeti i čuti što im dijete uči. Također, važno je zapamtiti da učenje podrazumijeva mnogo ponavljanja. Mi djeci pružamo priliku da uče iz vlastitog iskustva, a ne od samo od strane učitelja. Svako dijete će to učiniti na svoj način i svako dijete ima svoj jedinstveni stil učenja. Većina djece uči na kinestetički način, tj. uče kroz pokret i dodir. Upravo su pokret i dodir važni osjetilni alati za učenje. Programi koje sam razvila uključuju pjesme, priče, video materijale i aplikacije koji učvršćuju znanje stečeno na satu. Takvi materijali za učenje također su prikladni i za djecu koja uče auditivnim ili vizualnim putem. Na taj način, svako dijete uči engleski jezik na način koji odgovara njegovom stilu učenja.

Djeca uče različitim ritmom i svako dijete uči, stoga roditelji ne trebaju biti zabrinuti oko napretka svoga djeteta. Helen Doron tečajevi engleskog jezika temelje se na metodologiji pomoću koje djeca uče na prirodan način. Kada govorimo o najmlađim učenicima, oni uče cijelo vrijeme i nema potrebe za mjerenjem tog znanja. Helen Doron učiteljica Leior Resnick objašnjava da roditelji često kažu da za vrijeme dok čitaju svome djetetu na materinjem jeziku, dijete kaže neku riječ na engleskom jeziku. Resnick nastavlja: „Roditelji sjede na satu i zadivljeni su reakcijom svoje djece na moje upute i pitanja, njihovim sudjelovanjem i govorom. Čak i ako roditelj ne razumije što je rečeno, on jasno vidi da njegovo dijete potpuno surađuje u okruženju engleskog jezika.“

Kontinuirano učenje osigurava napredak

Najkvalitetniji programi za učenje nude sistematične tečajeve, tako da roditelji znaju da se tečajevi nadograđuju jedan na drugi. Dijete kroz tečaj napreduje i uči na prirodan i smislen način, a ne samo usvajanjem nasumičnih informacija. Ako dijete i propusti poneki nastavni sat, to ga ni u kom slučaju neće spriječiti da napreduje kroz Helen Doron tečajeve.

 Nikada ništa nije izgubljeno

Za one roditelje koji se brinu da će djetetu biti zbunjujuće govoriti engleski paralelno s materinjim jezikom, nove informacije potvrđuju da je jezik zapravo duboko urezan u pamćenje jednom kada ga usvojimo. Čak i ona djeca koja su izgubila kontakt s materinjim jezikom, taj jezik nisu izgubila. Prema studiji iz studenog 2014., „izgubljeni“ prvi jezici ostavljaju trajan trag na mozgu. Ta studija, objavljena u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences u Sjedinjenim Američkim Državama, osporava dosadašnje vjerovanje da izloženost jeziku u prvoj djetetovoj godini života može biti „izbrisano“ ako dijete dospije u drugačije lingvističko okruženje ili govori drugi jezik.

Ono što sa sigurnošću možemo utvrditi kad se radi o dvojezičnom ili višejezičnom učenju je sljedeće: bilo da dijete drugi jezik uči paralelno ili postupno, učenje jezika počinje od prvog dana. Sve što je dijete ikada čulo, čak i ako to trenutno ne koristi, jednom će upotrijebiti. Roditelji moraju vjerovati svojoj djeci i razumjeti da ako dijete s entuzijazom sudjeluje u aktivnostima te uživa na satu engleskog, ono doista uči.

O Helen Doron

Helen Doron je 1985. godine započela mali kućni biznis i stvorila  jedinstvenu metodologiju s originalnim i revolucionarnim materijalima za učenje. Njezini su tečajevi postigli velik uspjeh i posao se vrlo brzo proširio s uvođenjem drugih učitelja, edukacija za učitelje i dodatnih programa temeljenih na njezinoj ekskluzivnoj metodologiji kreativnosti i samo-izražavanja. Dodane su nove discipline – matematika, fitnes i razvoj novorođenčadi – te su sve ujedinjene pod prepoznatljivim tržišnim imenom tvrtke Helen Doron Educational Group.

Tvrtka Helen Doron Educational Group nalazi se u vodećoj poziciji među inovativnim obrazovnim sustavima tako što nudi ekskluzivne programe za učenje i kvalitetne obrazovne materijale za bebe, djecu, adolescente i tinejdžere u cijelom svijetu. Ta je tvrtka postala jedna od najvećih obrazovnih franšiznih sustava za djecu na svijetu, s gotovo 90 Master franšizera i preko 800 centara za učenje u 34 zemlje na 5 kontinenata te cjelovitim vrtićkim programima u Turskoj i Južnoj Koreji.

Za više informacije o Helen Doron English:
www.helendoron.com