Hrvatska
 

Možete li započeti novi posao u teškim vremenima?

11.01.2018 - Objava Helen Doron English

Pokretanje novog posla kada je ekonomska situacija loša i politička situacija u zemlji nestabilna, čini se kao besmislica. Prva reakcija je: Ovo je preriskantno! Upustiti se u pokretanje novog posla kada je ekonomija nestabilna i ne znamo što će se sljedeće dogoditi?

Ipak, u našem poslu, viđali smo kako ljudi uspijevaju upravo u ovakvim uvjetima. Ali kako? Zato što to nisu radili sami. Oni su se uključili u već uspostavljeni franšizni sustav koji je sve to već prošao. Oni se nisu upuštali u nepoznato, nadajući se da će njihov posao uspjeti unatoč lošim izgledima. Upravo suprotno, oni su postajali dijelom poslovnog modela koji se dokazao u više različitih zemalja u ekonomijama koje su bile u strmom padu pa čak i u zemljama pogođenim ratom. Imali su snažan sustav podrške i obuku koja im je pomogla da uspješno započnu svoje poslovanje unatoč svim izazovima.

To stvarno ima smisla. Ako sami otvarate sendvič bar, ne znate koliko sendviča trebate prodati, koji nadjevi su najpopularniji, niti točno koliko tanko narezati kruh. Iskusan franšizer zna odgovore na ta pitanja te vas štiti od rizika ili donošenja odluka koje bi mogle poljuljati ili uništiti vaš novi pothvat. Nudi više sigurnosti te vam daje veće šanse za uspjeh. Svi ti faktori potiču ljude da se priključe.

Tko su onda ti hrabri poduzetnici koji plove po uzburkanim morima? Neki od njih traže zaokret u karijeri, neki imaju kapital koji žele uložiti te žele biti samostalni, ali uz to žele i stalnu podršku. Drugi su se našli usred kompliciranog tržišta gdje je poslova malo, a  konkurencija je velika. A kada su vremena teška, ljudi počinju gledati u smjeru u kojem inače ne bi. Kada je poslova na tržištu malo, logično je sam stvoriti svoje prihode. Nađete se u situaciji kada idete u smjeru na kojeg inače ne biste pomišljali. Istražujete potencijalne poslovne mogućnosti i nove putove u karijeri koji vam u prošlosti možda ne bi bili opcija.

Postavlja se pitanje, doduše, zašto bi vaši potencijalni klijenti ulagali u obrazovanje? Kada vam je život nestabilan i ne znate što sutra može donijeti, jedina opipljiva stvar na koju se možete osloniti je vaše obrazovanje. Ako do toga dođe, možete izgubiti i dom i posao, ali jedino što ne možete izgubiti je vaše dobro obrazovanje. Ljudi žele omogućiti svojoj djeci bolju budućnost, a jedan od načina da to ostvare je kroz engleski. Zato mi i kažemo da je naš posao životni stil. Iz iskustva znamo da je to stil koji mijenja živote.

 

Anne Gordon,

Potpredsjednica Odjela za poslovni razvoj