Hrvatska
 

Najbolji način poučavanja engleskog jezika

12.10.2017 - Objava Helen Doron English

Pronalaženje najboljeg načina poučavanja engleskog jezika

Kada je moja kćer Ella imala četiri godine, počela je učiti svirati violinu po Suzuki metodi, koja uči malu djecu kako svirati glazbeni instrument prije čitanja notacija. Dr. Suzuki je to nazvao "jezikom glazbe". Redovito slušajući kod kuće ciljane glazbene dionice uz pozitivne aktivnosti na satovima, učio je mlade ruke kako svirati. Također se brinuo da djeca primaju pozitivna potkrepljenja kako bi se osjećali uspješnima.

Shvatila sam da je upravo to način na koji bismo trebali malu djecu poučavati strane jezike - na način koji oponaša učenje materinjeg jezika. Bilo mi je jasno da takav način mora uključivati i redovito pozadinsko slušanje jezičnih dionica i kod kuće, tako da mozak redovito prima signale koji oblikuju jezični dio mozga, kao i pozitivna potkrepljenja od strane učitelja.

U početku sam pretpostavljala da je netko već zasigurno razvio takvu metodologiju za poučavanje engleskog jezika, ali to nije bio slučaj. Tako sam 1985. godine počela poučavati djecu od prve do šeste godine s ciljem testiranja svoje teorije o najboljem načinu poučavanja engleskog kao stranog jezika.

Kako bih omogućila redovito kućno pozadinsko slušanje, snimila sam audio kazete na kojima sam pjevala i svirala piano, kao i kućne snimke pjesama i priča. Sve to se pokazalo veoma uspješnim tako da sam sljedeće godine imala mnogo više učenika, te sam zbog sve veće potražnje uvidjela potrebu za obučavanjem učitelja o metodologiji i materijalima. Isto tako trebala sam izraditi profesionalne materijale za učenje.

Od samog početka, moja istinska strast bila je poučavanje veoma mlade djece, jer vjerujem da ako dijete ima dobre temelje, onda je to za cijeli život. Ti temelji vrijede i izvan učionice. Povezivanje roditelja i djeteta u ranoj dobi te pomaganje roditeljima da shvate puni potencijal svog djeteta tijekom ranih godina njegovog života, ne samo da imaju pozitivan utjecaj na učenje već pružaju djetetu osnovu za uspjeh, radost i samopouzdanje koji imaju pozitivno utječu na razvoj djeteta. U toj ranoj dobi, do sedme godine, mozak djeteta je spreman za učenje. Ispravna mentalna stimulacija i tjelesna aktivnost stvaraju veću povezanost mozga, kao i više neuronskih puteva, što priprema dijete za buduće uspjehe.