Hrvatska
 

Prednosti i nedostaci lokalne naspram međunarodne franšize

20.03.2018 - Objava Helen Doron English

Razmišljate o kupovini lokalne ili međunarodne franšize? Prihvatite savjete uspješne poduzetnice koja je započela posao od kuće.

“Što ako...?” – trenutak je inspiracije i ključno pitanje s kojim su mnogi poslovi započeli, ali nisu svi i opstali. Promjena koju smo napravili od podučavanja engleskog kao stranog jezika kod kuće da bismo postali vodeća međunarodna obrazovna franšiza, pokazala nam je što je potrebno kako bi ovaj posao zaživio na lokalnoj i međunarodnoj razini.

Viđeno - napravljeno
Lokalne tvrtke koje su prihvatile model franšiznog poslovanja te su se čak i proširile na nacionalnoj razini, možda su stekle puno iskustva i znanja, ali još uvijek su lokalne u suštini. Poslovni model možda se neće kvalitetno prenijeti na susjedne zemlje ili kontinente. S druge strane, međunarodna franšiza funkcionira po modelu “viđeno-napravljeno”. Uspješno se prilagođava različitim kulturama s različitim vrijednostima, a dokazani rezultati dat će vam konkuretnu prednost pred drugim tvrtkama.

Zašto jedna veličina ne odgovara svima?
Kada su u pitanju obrazovne franšize, jednostavno ne možemo upotrijebiti izraz “jedna veličina odgovara svima”. Ponude proizvoda moraju biti prihvatljive širokom izboru tržišta, a pritom i lako prilagodljive lokalnim potrebama. Očekivanja kupaca mogu biti znatno različita. Lokalizacija zahtijeva fleksibilnost i određeni stupanj opreza i osjetljivosti. Isto tako, uspješne lokalne inicijative mogu se prilagoditi kako bi se uklopile u globalne marketinške strategije. Ono što je potrebno stalna je komunikacija i osluškivanje tržišta te potražnje. Također, potrebno je biti otvorenog uma.   

Dijeljenje izvan okvira
Kao franšizer, uvelike će vam koristiti prikupljeno znanje i praktično iskustvo kolega koje će vam pomoći da razmišljate izvan okvira i pojačati vaše šanse za uspjeh. Moći usporediti bilješke o tome što je dobro fumkcioniralo, a što pak nije, može biti ključno za upješno pokretanje posla, usvajanje pobjedničke marketinške strategije ili suočavanje s problemima u težim vremenima. 

Globalno ne može biti i osobno
Nekima se ne sviđa koncept međunarodne organizacije te se brinu hoće li biti tek jedan zanemarivi dio velikog kotača. Počevši kao mala obiteljska tvrtka, iznimno smo svjesni izazova s kojim se suočavaju pokretači poslova. Naravno, jednako smo tako svjesni i prednosti umrežavanja. Upravo zato stavljamo naglasak na širenje zajednice i dijeljenje znanja. Snažna zajednica podržana od strane višejezičnog i multidisciplinarnog tima jamči vrlo osoban pristup svjetskom poslovanju.

Zapamtite, bez obzira na rast vaše tvrtke, ista će i dalje ostati osobna. To ovisi samo o vama. Je li obrazovna franšiza vaša strast? Je li franšiza o čijoj kupovini razmišljate u skladu s vašom vizijom i vrijednostima? Odgovorite na ova pitanja i bit ćete na dobrom putu da svoje snove pretvorite u stvarnost.

Anne Gordon,
Potpredsjednica Odjela za razvoj poslovanja