Hrvatska
 

Proširena stvarnost (Augmented Reality)

14.10.2014 - Objava Helen Doron English

Zamislite da živite u čarobnom Harry Potter svijetu gdje su školski hodnici ispunjeni živahnim, interaktivnim slikama. Sada zamislite kako bi bilo kreirati takvo okruženje za vaše učenike. Proširena stvarnost (u daljnjem tekstu PS) daje učiteljima i učenicima mogućnost stvaranja i otkrivanja digitalnih informacija koje su nedostupne korištenjem Android ili iOS uređaja.

Većina ljudi koji prvi put dođu u susret s PS-om dožive nevjerojatno iskustvo učenja, ali ne obrate pozornost na primjenu na nastavi. U našim školama mi koristimo PS da bismo kreirali iskustvo učenja koje je dosad bilo nezamislivo i koje prostoru za učenje daje novu dimenziju.

Učitelji su svjesni da se usvajanje pospješuje ne samo kroz čitanje i slušanje, nego i kroz stvaranje i sudjelovanje. Pomoću PS proizvoda kao što je Elements 4D od proizvođača Daqri, učenici mogu rukovati elementima i kombinirati ih – kao npr. živu (Hg) – direktno sa svojih Android ili iOS uređaja, umjesto da o njima samo čitaju iz udžbenika. Anatomy 4D je također jedna besplatna Daqrijeva aplikacija pomoću koje korisnici mogu istraživati anatomiju ljudskog tijela.

Aplikacije za učionicu

Aplikacija Aurasma omogućuje korisnicima da sami stvore PS iskustvo. Učitelji i učenici se mogu služiti ovim programom i olakšati si učenje tako da ga stave u kontekst svojih života. Postoje mnogi načini na koje se Aurasma može iskoristiti na nastavi:

  • Kratko predavanje za pomoć kod zadaće: Kada učenik skenira stranicu svoje zadaće, na njoj se automatski prikaže kratki video učitelja koji im pomaže kod rješavanja iste.
  • Foto zid nastavničkog osoblja: Možete napraviti pano na ulazu u školu na kojem će biti fotografije nastavničkog osoblja koje će učenici i posjetitelji moći skenirati i tim putem saznati više informacija o njima.
  • Lektira: Učenici se mogu snimiti kako prepričavaju neku knjigu ili priču koju su pročitali, spremiti ju, staviti poveznicu “aura” na nju, tako da njihov sažetak bude dostupan svima onima koji žele.
  • Uloga roditelja: Roditelji se mogu snimiti kako drže kratki govor da ohrabre svoje dijete i povezati isti na display koji je na školskoj klupi njihovog djeteta, tako da ga može pogledati svaki put kad mu treba ohrabrenje.
  • Godišnjak: Od posveta i video zapisa pa sve do sportskih vijesti, skečeva i koncerata...postoji bezbroj načina na koje Aurasma može poboljšati godišnjak.
  • Zid riječi: Učenici se mogu snimiti kako definiraju i prevode neke riječi na Zidu riječi. Kasnije se svi mogu služiti Aurasma aplikacijom kako bi saznali što koja riječ znači i kako istu koristiti u rečeničnoj strukturi.
  • Sigurnost u laboratoriju: Stavite “trigere” (slike koje aktiviraju medij kad su skenirane uređajem koji ima Aurasma aplikaciju) posvuda u znanstvenom laboratoriju tako da učenici mogu brzo naučiti kako provesti različite sigurnosne mjere vezane uz opremu u laboratoriju.
  • Kartice za gluhe i nagluhe (znakovni jezik): S Aurasmom, kartice s riječima mogu sadržavati upute kako se koristiti znakovnim jezikom.


Ne samo još jedan hir

Postoji bezbroj ideja kako koristiti PS. Za više ideja o tome kako je značajno integrirati u nastavu, posjetite web stranicu: http://www.twoguysandsomeipads.com/p/meaningful- integration.html

Počnite istraživati PS. Mi smo također koristili besplatnu apikaciju ColAR Mix pomoću koje učenici mogu stvoriti vlastite priče, dizajnirati ih i obojati po želji.. Također možete probati: AR Flashcards, AR Flashcards: Space, NASA Spacecraft 3D i PBS FETCH! Lunch Rush.

Nemojte pretpostaviti da je PS samo neki prolazni trend. Naposljetku, istinsko učenje se dogodi onda kad učenici nešto stvore sami. PS mijenja okruženje u kojem djeca uče, dopušta im da konstruiraju vlastiti svijet za učenje; malen poput atoma ili ogroman kao svemir.

Nemojte se bojati novih dimenzija učenja.

Autori: Todd Nesloney i Drew Minock (učitelji u osnovnoj školi u SAD-u)
Izvor: http://www.edutopia.org/