Hrvatska
 

Savjeti kako poboljšati čitanje s razumijevanjem

19.06.2018 - Objava Helen Doron English

Tečnost čitanja glavni je cilj razvoja čitačkih vještina djece. Odrasli žele biti sigurni da dijete može pročitati tekst dovoljno brzim tempom kojeg određuje broj pročitanih riječi u minuti. Obično uz odgovarajuću tečnost čitanja i točnost pročitanog, razumijevanje materijala dolazi prirodno. To znači da će dijete koje čita točno uglavnom moći razumjeti tekst i na odgovarajući način odgovoriti na pitanja o razumijevanju.

Međutim, među malim postotkom populacije javljaju se problemi s razumijevanjem iako tekst mogu tečno pročitati. Ako se slično događa vašem djetetu, ne budite obeshrabreni. Pročitajte kako poboljšati razumijevanje primjenjivo na sve vrste teksta.

Čitajte češće

Jedan od glavnih razloga zašto djeca imaju problema s razumijevanjem teksta je to što ne čitaju dovoljno često. Što više vremena provedu vježbajući i čitajući, to više njihov um razvija potrebne vještine. Ako dijete čita samo povremeno i dalje će mu ono stvarati poteškoće. Na prvom se mjestu pobrinite da dijete uvijek ima knjigu za čitanje na raspolaganju.

Sažmite pročitano

Sažimanje je jedna od najtežihvještina s kojom se djeca susreću. Zapravo čak i odrasli imaju problema pri tome. Ako krivu osobu pitate kakav joj je bio dan, mogli biste provesti idućih dvadeset minuta slušajući kako ga prepričava bez stanke. Ako su vašem djetetu pitanja o tekstu preteška, zatražite da vam ono umjesto toga prepriča cijelu priču.

Potražite odgovore u tekstu

Odlična stvar kod knjiga jest mogućnost da se dijete vrati na neko mjesto u tekstu te ga ponovo pročita, ako nešto ne razumije. Također, ako im se postavi određeno pitanje o tekstu, mogu se vratiti i potražiti odgovor. Djeca se ne moraju zadovoljiti time da ne znaju odgovor dok postoji volja da ga ponovo potraže u tekstu.

Razgovarajte o priči

Kao što to biva s mnogim stvarima u životu, razgovor s nekim drugim pomaže nam pri razumijevanju.

Pročitajte priču sa svojim djetetom i razgovarajte o tome stranicu po stranicu. Pitajte ga detaljna pitanja o tekstu i o tome može li se poistovjetiti s određenim likovima iz priče. Sva pitanja koja prođete s njime u tom trenu će doprinijeti tome da kasnije i sami razmišljaju o pročitanom.