Hrvatska
 

SUCCESS! Talijanski dječak govori engleski “kao izvorni” zahvaljujući Helen Doron-u!

01.12.2016 - Objava Helen Doron English

Talijanski dječak govori engleski

Stefania, poslovna žena koja radi u modnoj industriji i njen suprug Antonio, zaposlenik u Ministarstvu obrane, žive u Castel di Lama u talijanskoj provinciji Ascoli Piceno. Upisali su svog sina Cristiana na Helen Doron tečaj kada je imao tri i pol godine. Cristian je sada već imao prilike biti na tečajevima Fun with Flupe, More Fun with Flupe, Jump with Joey i sada, u dobi od sedam godina, uspješno pohađa svoj četvrti tečaj, More Jump with Joey.

Razgovarali smo sa Stefanijom o Cristianu, njegovom karakteru i napretku. Naravno, usporedila je njegovo trenutno znanje engleskog sa svojim osobnim iskustvom učenja stranog jezika. „Cristian je vrlo živahno i znatiželjno dijete i ponekad zna biti nestrpljiv. Uvijek s velikim oduševljenjem uči i otkriva nove stvari! Primijetila sam stoga da ga ovo iskustvo učenja engleskog jako zanima. Vrlo sam zadovoljna njegovim napretkom! Izgovor mu se toliko razvio da zvuči skoro kao izvorni govornik engleskog. Vidim da je njegov izgovor engleskog puno bolji od mog, koji mi se čini da je ostao na razini školskog uzrasta. Ja sam u školi bila dobra u pisanju na engleskom, no govorni dio mi nije ležao. Postala sam svjesna toga kada sam otišla živjeti u inozemstvo. S druge strane, Cristianov engleski je aktivan. Ako ga pitate pitanje na engleskom on će vam odgovoriti; vokabular mu je zaista bogat.“

Cristian je ove godine započeo tečaj More Jump with Joey na kojem koristi i radnu bilježnicu koja uvodi čitanje i pisanje. „Dijete je poput spužve, sve upija i informacije mu stalno kruže u glavi. Uvjerena sam da nije isti slučaj ako se sa učenjem engleskog počinje u dobi od devet ili deset godina. Također, prijelaz na radnu bilježnicu i na pisani engleski nakon tri godine aktivnog govora, čini se normalan i prirodan. Cristian sada s lakoćom počinje pisati engleske riječi. Sve je onako kako bi trebalo biti, s obzirom na to da se uči na prirodan način, prvo se uči govor, a tek onda pismo. U školi se često to radi krivim redosljedom.“

Talijanski dječak govori engleski

Ova obitelj susrela se s Helen Doron programom kada je bila u potrazi za savršenim početkom za svog trogodišnjaka. „U tom trenutku, moj suprug je tražio tečaj engleskog za Cristiana, koji je tada imao tri godine. Bila sam prisutna s njim na prvom oglednom satu i odmah sam mogla uočiti da je dijete bilo mirno, osjećalo se ugodno i pozitivno je reagiralo što me uvjerilo u ovu metodu. Svakako bih ovo iskustvo preporučila drugim roditeljima jer sam se kao majka odlično osjećala kada sam ga upisala! Za vrijeme sata, obično ga čekam u čekaoni gdje mi je također vrlo ugodno, a atmosfera je obiteljska.“

Ponosna majka nastavlja, „engleski je nužan, ne samo zbog posla i putovanja, već i za mentalni razvoj djeteta, jer učenje drugog jezika uči dijete drugačijem načinu razmišljanja i drugačijem načinu života. Preko tjedna, Cristian također pohađa i druge aktivnosti i unatoč tome što mu se interesi svake godine mijenjaju, rado nastavlja s engleskim. Dapače, ako propusti sat zbog bolesti, vrlo je nezadovoljan. Ovo što moj suprug i ja činimo već četiri godine je ulaganje u njegovu budućnost, neovisno o tome čime se Cristian odluči kasnije baviti.“

Stefanija također napominje da se u Italiji engleski još uvijek ne smatra prvi izborom za učenje stranog jezika. „Trebao bi imati veću važnost. Mnogi ljudi se s engleskim prvi put susreću tek u školi gdje ga uče kroz gramatiku i jezične vježbe pa njihova razina jezika, kao i moja, često ostane na tome. No, ako vas posao odvede u inozemstvo ili ste jednostavno na odmoru u drugoj zemlji, nelagodno vam je izraziti se na engleskom.“

Razmišljajući o Helen Doron metodi, Stefania nam je rekla, „moje mišljenje je da velik dio uspjeha metoda duguje igrama. Dijete je u školi uglavnom u učionici za klupom gdje nakon drugih predmeta, često više ne uživa na satu engleskog. Naravno da ne želim reći da je engleski u školi nevažan, ali da bi dijete stvarno naučilo, ono to mora činiti kroz igru i kretanje. Ovdje se uči kroz igru – dijete se kreće kroz učionicu, pjeva pjesmice i uči na drugačiji način. Aktivnosti kroz koje se uči su raznovrsne i zanimljive: pozadinsko slušanje kod kuće, gledanje Helen Doron crtića, a ono što posebno volim je obilježavanje događaja kao npr.Halloween, kada djeca rade projekte na određenu temu, čime im se jako razvija motorika.

Male grupe također čine Helen Doron školu kvalitetnim i uvjerljivim izborom: djeca koja su zajedno krenula u grupu su stvorila lijepe odnose, možda upravo zato što ih u grupi nema 20-25 pa je lako i provoditi aktivnosti na nastavi. Sve je vrlo organizirano i pažnja se posvećuje svakom detalju!“