Hrvatska
 

Tri važna pitanja za one koji otvaraju franšizu za podučavanje engleskoga jezika za djecu

19.06.2018 - Objava Helen Doron English

Uz kupnju kuće, otvaranje obrazovne franšize vjerojatno je najveća investicija koju ćete ikada učiniti. Zato morate biti 100% zadovoljni sa svojim odabirom franšize. Možda vjerujete da je franšiza već gotov proizvod koji garantira uspjeh. Iako franšiza ima svojih prednosti, ima i određene izazove. Stoga, što morate znati prije nego što se bacite u nepoznate vode?

1. Imate li ono što je potrebno?

U čemu ste dobri? Što Vas pokreće?

Dobro razmislite o sebi. Koje Vaše kvalitete i kvalifikacije predstavljaju prednost u poslovnom svijetu? Imate li akademsko zvanje u području franšize koja Vas zanima? To možda nije presudno za otvaranje franšize i mnogi franšizeri umjesto diplome u obrazovanju otvaraju franšize na temelju svog iskustva i drugih vještina. Stoga, ako nemate akademsko zvanje iz područja obrazovanja, možda imate razvijen nos za menadžment, prodaju i marketing.

Jednako je važno da davatelj franšize razvija strast prema obrazovanju i podučavanju engleskoga jezika novim naraštajima. Najvažnije je da franšizer doista vidi sve prednosti pokretanja vlastite franšize podučavanja engleskoga jezika.

Od strasti do praktičnosti

Uz strast, trebat će Vam i praktično znanje kako biste se mogli nositi s malim dnevnim zahtjevima, a ujedno i održavati profitabilnu tvrtku. Napravite poslovni plan koji će sadržavati Vaše ciljeve, željene rezultate i potrebe od davatelja franšize. Razmislite možete li poraditi na vještinama koje Vam nedostaju na treningu za franšizera.

Rad s ljudima

Imate li dovoljno samopouzdanja da snosite odgovornost vođenja vlastite franšize? Nije uvijek lako biti vođa. Bit ćete odgovorni za pokretanje, vođenje i motiviranje svog tima. Vaš uspjeh uvelike ovisi o Vašem timu koji mora pokazivati jednaki entuzijazam za posao kao i Vi.

2. Jeste li napravili domaću zadaću?

Franšiza o kojoj razmišljate možda je vrlo razvikana ili čak glavna u određenom području, ali unatoč tome morate saznati sve o njezinim počecima i razvoju.

Tko se skriva iza franšize?

Tko je začetnik svega? Postoje li javni podaci o začetniku franšize i njegovom/njezinom razumijevanju i znanju toga područja? Davatelj franšize mora imati čvrste temelje i dokazanu stručnost u svome području.

Posljednji krik mode ili dugoročni uspjeh?

Nova najpopularnija franšiza možda i nije najbolji izbor. Ne dozvolite da Vas zavede davatelj franšize čija tvrtka posluje u specifičnom području ili unutar određene demografske skupine, a koja ne funkcionira na drugim tržištima. Jesu li franšize uspješne i je li taj uspjeh baziran na prijenosnim modelima, održivim metodama i dugoročnom poslovanju?

Zašto upravo ta franšiza?

Po čemu je ta franšiza jedinstvena? Bez jakog oglašivačkog apela ta se franšiza ni po čemu ne ističe među svojim konkurentima. Ako se njezin središnji kreativni element ni po čemu ne ističe, ona neće privući pozornost ciljne skupine korisnika.

3. Što očekivati nakon lansiranja?

Od polijetanja do dugotrajnog uspjeha

Pokretanje i rast uspješne franšize temelji se na jakoj i konstantnoj podršci – podršci koja je prisutna i prije otvaranja tvrtke, a koja se nastavlja s rastom tvrtke.

Postoji li program treninga koji Vam može služiti kao odskočna daska? Postoji li stalna interakcija s matičnom tvrtkom? Imate li pouzdanog računovođu koji Vam može odgovoriti na sva pitanja i razriješiti Vaše nedoumice? Komunicirate li s ostalim franšizerima?

Nema goreg osjećaja od pokretanja vlastite franšize i ulaganja novca, truda i vremena u nju ako nakon prvotnog poleta shvatite da ste u svemu tome sami. Stoga saznajte unaprijed. Pričajte s već postojećim franšizerima. Ako ih matična tvrtka kontaktira jedino pri narudžbi materijala i isplati rojaliteta, tražite dalje.

Je li davatelj franšize spreman ulagati u daljnji napredak svog proizvoda? Ulažu li u novu tehnologiju i aplikacije?

Zadovoljava li davatelj franšize sve kriterije?

Razmislite o ove tri smjernice prije otvaranja franšize. Zadovoljava li doista davatelj franšize sve navedene kriterije? Ako da, preostaje Vam samo jedno - otvaranje vlastite franšize!