4382 Views

Čitate li knjige na stranim jezicima?

Čitanje je aktivnost koju treba poticati od što ranije dobi. Što djeca ranije počnu čitati knjige, to će ono donijeti više beneficija za njihov cjelokupan razvoj. Djeca kojima roditelji čitaju knjige dok su bebe nekoliko puta tjedno, kasnije pokazuju bolje rezultate na testovima kreativnosti i verbalne inteligencije. Čitanje je, naravno, važno i u zrelijoj dobi. Istraživanja su pokazala da čitanje doprinosi napretku kristalizirane inteligencije, za koju je poznato da u poodmakloj dobi može neutralizirati neminovan, biološki uvjetovan pad fluidne inteligencije.

Sada kad smo objasnili zašto je čitanje per se važno, možemo se usmjeriti na to zašto je čitanje na stranim jezicima jednako tako važno, dobro i korisno za naše mentalno zdravlje i intelektualnu očuvanost.

 

Prednostima učenja stranog jezika putem čitanja bavili su se još 1995. istraživači Moeller i Meyer te su otkrili da je dječja literatura sazdana od prirodnih obrazaca komuniciranja u poznatim okruženjima, što doprinosi tome da djeca lakše povezuju i elaboriraju jezične strukture i sintagme. Prirodnosti situacija kojima obiluju knjige pomažu djeci učiti iz konteksta, a tako stečeno znanje se gotovo nikad ne zaboravlja. Nadalje, čitajući na stranom jeziku čitatelj prati protagoniste i zajedno s njima postaje akter evoluirajuće fabule pa na neki način i sam proživljava sve ono što proživljavaju glavni junaci. I ta spoznaja, da se čitatelj osjeća aktivnim subjektom knjige ključna je za dugoročno pamćenje novih izraza. Zašto i na koji način to funkcionira?

 

Naše pamćenje, a kasnije i dosjećanje pojedinih informacija ovisi o tome koliko znakova za dosjećanje imamo. Ako smo informaciju jednom čuli i to u faktografskom obliku (recimo primjerom u udžbeniku) vrlo vjerojatno ćemo je slabije zapamtiti nego ako smo informaciju čuli nekoliko puta od nekoga nama važnog ili zanimljivog (lika iz romana). Uz to, knjiga podrazumijeva čitanje tijekom dužeg vremenskog perioda, a takvo, kontinuirano učenje oportunije je za dugoročno pamćenje od distribuiranog učenja.

 

Summa summarum, dubinsko čitanje (kakvo podrazumijeva čitanje knjiga) preduvjet je za dubinsko učenje. Ako želite dubinski naučiti neki strani jezik… znate što vam je činiti: uživati uz knjigu 🙂

 

4383 Views

Čitate li knjige na stranim jezicima?

Čitanje je aktivnost koju treba poticati od što ranije dobi. Što djeca ranije počnu čitati knjige, to će ono donijeti više beneficija za njihov cjelokupan razvoj. Djeca kojima roditelji čitaju knjige dok su bebe nekoliko puta tjedno, kasnije pokazuju bolje rezultate na testovima kreativnosti i verbalne inteligencije. Čitanje je, naravno, važno i u zrelijoj dobi. Istraživanja su pokazala da čitanje doprinosi napretku kristalizirane inteligencije, za koju je poznato da u poodmakloj dobi može neutralizirati neminovan, biološki uvjetovan pad fluidne inteligencije.

Sada kad smo objasnili zašto je čitanje per se važno, možemo se usmjeriti na to zašto je čitanje na stranim jezicima jednako tako važno, dobro i korisno za naše mentalno zdravlje i intelektualnu očuvanost.

 

Prednostima učenja stranog jezika putem čitanja bavili su se još 1995. istraživači Moeller i Meyer te su otkrili da je dječja literatura sazdana od prirodnih obrazaca komuniciranja u poznatim okruženjima, što doprinosi tome da djeca lakše povezuju i elaboriraju jezične strukture i sintagme. Prirodnosti situacija kojima obiluju knjige pomažu djeci učiti iz konteksta, a tako stečeno znanje se gotovo nikad ne zaboravlja. Nadalje, čitajući na stranom jeziku čitatelj prati protagoniste i zajedno s njima postaje akter evoluirajuće fabule pa na neki način i sam proživljava sve ono što proživljavaju glavni junaci. I ta spoznaja, da se čitatelj osjeća aktivnim subjektom knjige ključna je za dugoročno pamćenje novih izraza. Zašto i na koji način to funkcionira?

 

Naše pamćenje, a kasnije i dosjećanje pojedinih informacija ovisi o tome koliko znakova za dosjećanje imamo. Ako smo informaciju jednom čuli i to u faktografskom obliku (recimo primjerom u udžbeniku) vrlo vjerojatno ćemo je slabije zapamtiti nego ako smo informaciju čuli nekoliko puta od nekoga nama važnog ili zanimljivog (lika iz romana). Uz to, knjiga podrazumijeva čitanje tijekom dužeg vremenskog perioda, a takvo, kontinuirano učenje oportunije je za dugoročno pamćenje od distribuiranog učenja.

 

Summa summarum, dubinsko čitanje (kakvo podrazumijeva čitanje knjiga) preduvjet je za dubinsko učenje. Ako želite dubinski naučiti neki strani jezik… znate što vam je činiti: uživati uz knjigu 🙂