📢 POZOR - zadnji tjedan upisa u šk. god. 2024./2025. 📢Upisi

Inkluzivna pedagogija u Helen Doron metodi

Nedavno sam postala odgojiteljica, a u Helen Doron školi radim drugu godinu zaredom, no tijekom svoje neduge prakse već sam se mnogo puta susrela s izazovima podučavanja djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Down sindrom, teškoće učenja kao što su disleksija i disgrafija, teškoće jezično-govorno-glasovne komunikacije, poremećaj deficita pažnje, poremećaji autističnog spektra, snižene intelektualne sposobnosti, darovitost – sve su to izazovi koji zahtijevaju posebnu posvećenost i prilagodbu učitelja prema djetetu kako bi usvojilo strani jezik.

Promišljajući o svom dosadašnjem iskustvu u podučavanju engleskog, navela bih nekoliko razloga zašto Helen Doron metodu smatram dobrim izborom za djecu s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.

Helen Doron tečajevi engleskog predaju se u grupama od najviše osam učenika, a tako male grupe omogućuju individualizaciju rada i planiranje lekcija za svako dijete posebno. Uzimajući u obzir jedinstvene stilove učenja svakog djeteta, u nastavi uvijek koristimo vizualne, auditivne i kinestetičke poticaje te metodu uranjanja u engleski jezik kroz sva osjetila pomoću raznih rekvizita, igara i interaktivnih zadataka.

Na primjer, imam učenike koji vrlo malo govore (i na hrvatskom jeziku), ali odlično reagiraju na glazbu, tako da, zahvaljujući svakodnevnom slušanju pjesmica kod kuće, pjevaju omiljene pjesmice i znaju sve pokrete napamet. Oduševljena sam i darovitom djecom koja čitave tekstove koje likovi govore u epizodama znaju napamet, ali i razumiju značenje te se u svojoj maloj grupi imaju priliku pokazati i pohvaliti znanjem.

Nekoj se djeci vrlo teško usredotočiti dulje od par minuta i postaju nemirna ako moraju sjediti duže vrijeme, kao što je česta pojava u klasičnom školskom frontalnom pristupu. Zato kod nas djeca sjede u krugu s učiteljem te lakše uspostavljaju kontakt očima i stalnu interakciju. Također ciljano izmjenjujemo stojeće i sjedeće aktivnosti koje traju oko 5 do 8 minuta pa se sat odvija vrlo dinamično.

Trudimo se stvoriti pozitivnu atmosferu i osjećaj sigurnosti tako da zajedno s djecom dogovaramo i poštujemo pravila u učionici, učimo kroz grupni rad i rad u parovima. Djeci pružamo pozitivno potkrepljenje, kako za govorenje na engleskom, tako i za lijepo ponašanje prema vršnjacima, odnosno nagrađujemo ih žigićima, naljepnicama i poklončićima za veći trud.

Animirane epizode kroz tečajeve ne uče djecu samo engleskom jeziku, već i prihvaćanju različitosti, razvijanju tolerancije i prosocijalnom ponašanju. Pritom su prožete pozitivnim vrijednostima kao što su očuvanje okoliša te ljubav prema životinjskom i biljnom svijetu.

Djeca vole biti mentori prijateljima kojima je potrebna pomoć i prekrasno mi je vidjeti svoje učenike kako i bez mog poticaja pomažu onima kojima nešto nije jasno ili sporije rješavaju zadatak. Znalo se dogoditi da ta djeca tijekom godine uz vršnjačku pomoć toliko napreduju da onda i oni žele sjesti na moje mjesto i glumiti teachera.

Sve u svemu, cilj nam je omogućiti svakom djetetu da doživi uspjeh, a ova je metoda u tom pogledu najučinkovitija s kojom sam se susrela i toplo bih je preporučila svakom roditelju.

Teacher Ivana Bošnjak, Helen Doron Medveščak

Zamjenska slika
helendoronUrednik

Kategorije

Prijavite se na newsletter
Upisi
Koristimo kolačiće

Korištenjem naše web stranice potvrđujete da prihvaćate našu upotrebu kolačića. Ovdje možete saznati više o tome kako ih koristimo.

Više o kolačićima