517 Views

Kako pomoći vašem školarcu u učenju engleskog jezika | Paula Pedić, mag. psych.

Rano je učenje stranih jezika imperativ modernog društva, stoga ne čudi da je višejezičnost europskih građana od strane Europske unije proglašena kao jedna od temeljnih kompetencija koju treba razvijati za života. U motiviranju učenika na učenje stranog jezika veliku ulogu imaju njihovi roditelji (Gardner, 2007) pa tako Bennet i sur. (2002) navode kako je roditeljska uključenost u dječje učenje jezika pozitivno povezana s njihovim akademskim postignućem.

Naravno, ako sami govorite engleski jezik osnovni je savjet da krenete s vašim djetetom razgovarati na engleskom. Ispočetka to mogu biti uvriježene fraze “How are you?” ili “How was school today?”. S vremenom pratite što vaše dijete uči na satu engleskog jezika pa razvijajte teme iz školskog gradiva.

Strpljenje i kontinuitet za ovo su ključni. Naime, potrebno je kod djeteta razviti naviku komuniciranja na engleskom jeziku. Ako sami niste kompetentni za razgovor na engleskom jeziku, upišite dijete u školu engleskog jezika koja djeluje prema metodi uranjanja djeteta u strani jezik. Jedna takva škola je škola Helen Doron. U ovoj školi razredi su znatno manji nego u redovnim osnovnim školama kako bi se tako osiguralo da svako dijete dobije pažnju i mogućnost za vježbanje ispravnog izgovora engleskog jezika.

Još jedan “bezbolan” način na koji možete pomoći djetetu jest slušajući glazbu na engleskom jeziku. U jednom su istraživanju znanstvenici pratili napredak učenja stranog jezika kod djece u čijem se je razredu jezik učio uz pomoć glazbe te u razredu u kojem se glazba nije koristila kao metoda učenja. Rezultati su pokazali da je glazba imala pozitivan učinak na usmeno izražavanje djece na stranom jeziku kao i na njihove čitalačke sposobnosti. Naravno, obratite pozornost na riječi pjesama te pokušajte izbor glazbe prilagoditi dječjem uzrastu. To naravno može napraviti i netko drugi za vas. U školama Helen Doron djeca uče uz pomoć pjesmica posebno kreiranih za tu dob.

Pamćenje novih riječi i širenje vokabulara nikada nije jednostavno, zato možete predstaviti vašem djetetu različite mnemotehnike koje bi mu mogle olakšati učenje. Mnemotehnike su jednostavne mentalne strategije za unapređivanje i olakšavanje pamćenja. Jedna od najčešće korištenih mnemotehnika u učenju stranih riječi je metoda ključne riječi. Ova metoda dijeli učenje novih riječi u dvije faze. U prvoj je fazi potrebno povezati stranu riječ s nekom ključnom rječju na materinskom jeziku. Druga faza podrazumijeva formiranje mentalnih slike u kojoj su strana riječ i ključna riječ u nekakvoj vrsti interakcije. Ova je metoda vrlo učinkovita u učenju riječi koje nikako ne možemo zapamtiti. Primjerice, riječ lizard (eng. gušter) možemo povezati s rječju lizati (prva faza) te zamisliti guštera koji liže sladoled (druga faza). Znanstvena istraživanja pokazala su da kada se djeci predoči ova mnemotehnika, ona je rado i uspješno koriste.

Ne treba zaboraviti da djeca jako vole učiti kroz igru. Štoviše, prema Konvenciji o dječjim pravima igra je temeljno pravo svakog djeteta. Da učenje mora biti zabavno, glavni je moto Helen Doron metode. Ako vam nedostaje inspiracije za smišljanje igara na engleskom jeziku prijavite svoje dijete na besplatan ogledni sat u najbliži Helen Doron centar i uvjerite se da djeca doista najbolje uče kroz igru.

Da bi dijete uspješno učilo i ovladavalo gradivom iz engleskog jezika budite mu podrška i pozitivno potkrijepite trud. Primjerice, za svaku napisanu zadaću djetetu priredite malo iznenađenje jer ćete na taj način povećati vjerojatnost i budućeg pisanja zadaće i ne zaboravite: poticajna okolina je najbolja okolina za učenje!


The end

518 Views

Kako pomoći vašem školarcu u učenju engleskog jezika | Paula Pedić, mag. psych.

Rano je učenje stranih jezika imperativ modernog društva, stoga ne čudi da je višejezičnost europskih građana od strane Europske unije proglašena kao jedna od temeljnih kompetencija koju treba razvijati za života. U motiviranju učenika na učenje stranog jezika veliku ulogu imaju njihovi roditelji (Gardner, 2007) pa tako Bennet i sur. (2002) navode kako je roditeljska uključenost u dječje učenje jezika pozitivno povezana s njihovim akademskim postignućem.

Naravno, ako sami govorite engleski jezik osnovni je savjet da krenete s vašim djetetom razgovarati na engleskom. Ispočetka to mogu biti uvriježene fraze “How are you?” ili “How was school today?”. S vremenom pratite što vaše dijete uči na satu engleskog jezika pa razvijajte teme iz školskog gradiva.

Strpljenje i kontinuitet za ovo su ključni. Naime, potrebno je kod djeteta razviti naviku komuniciranja na engleskom jeziku. Ako sami niste kompetentni za razgovor na engleskom jeziku, upišite dijete u školu engleskog jezika koja djeluje prema metodi uranjanja djeteta u strani jezik. Jedna takva škola je škola Helen Doron. U ovoj školi razredi su znatno manji nego u redovnim osnovnim školama kako bi se tako osiguralo da svako dijete dobije pažnju i mogućnost za vježbanje ispravnog izgovora engleskog jezika.

Još jedan “bezbolan” način na koji možete pomoći djetetu jest slušajući glazbu na engleskom jeziku. U jednom su istraživanju znanstvenici pratili napredak učenja stranog jezika kod djece u čijem se je razredu jezik učio uz pomoć glazbe te u razredu u kojem se glazba nije koristila kao metoda učenja. Rezultati su pokazali da je glazba imala pozitivan učinak na usmeno izražavanje djece na stranom jeziku kao i na njihove čitalačke sposobnosti. Naravno, obratite pozornost na riječi pjesama te pokušajte izbor glazbe prilagoditi dječjem uzrastu. To naravno može napraviti i netko drugi za vas. U školama Helen Doron djeca uče uz pomoć pjesmica posebno kreiranih za tu dob.

Pamćenje novih riječi i širenje vokabulara nikada nije jednostavno, zato možete predstaviti vašem djetetu različite mnemotehnike koje bi mu mogle olakšati učenje. Mnemotehnike su jednostavne mentalne strategije za unapređivanje i olakšavanje pamćenja. Jedna od najčešće korištenih mnemotehnika u učenju stranih riječi je metoda ključne riječi. Ova metoda dijeli učenje novih riječi u dvije faze. U prvoj je fazi potrebno povezati stranu riječ s nekom ključnom rječju na materinskom jeziku. Druga faza podrazumijeva formiranje mentalnih slike u kojoj su strana riječ i ključna riječ u nekakvoj vrsti interakcije. Ova je metoda vrlo učinkovita u učenju riječi koje nikako ne možemo zapamtiti. Primjerice, riječ lizard (eng. gušter) možemo povezati s rječju lizati (prva faza) te zamisliti guštera koji liže sladoled (druga faza). Znanstvena istraživanja pokazala su da kada se djeci predoči ova mnemotehnika, ona je rado i uspješno koriste.

Ne treba zaboraviti da djeca jako vole učiti kroz igru. Štoviše, prema Konvenciji o dječjim pravima igra je temeljno pravo svakog djeteta. Da učenje mora biti zabavno, glavni je moto Helen Doron metode. Ako vam nedostaje inspiracije za smišljanje igara na engleskom jeziku prijavite svoje dijete na besplatan ogledni sat u najbliži Helen Doron centar i uvjerite se da djeca doista najbolje uče kroz igru.

Da bi dijete uspješno učilo i ovladavalo gradivom iz engleskog jezika budite mu podrška i pozitivno potkrijepite trud. Primjerice, za svaku napisanu zadaću djetetu priredite malo iznenađenje jer ćete na taj način povećati vjerojatnost i budućeg pisanja zadaće i ne zaboravite: poticajna okolina je najbolja okolina za učenje!


The end