Preko trnja do tečnog engleskog!
Helen Doron već 30 godina djecu podučava engleski. Ona je osnivačica i izvršna direktorica kompanije Helen Doron Educational Group i stvorila je jedinstvenu metodologiju podučavanja engleskog, matematike, fitnesa i razvoja novorođenčadi s originalnim i revolucionarnim materijalima za učenje.
Helen odgovara na ovotjedno pitanje: Mnogo djece uči engleski većinu svog života, no svejedno ga ne govori tečno. Kako im Helen Doron metodologija može pomoći?
Znam da su svi roditelji vrlo revni u tome da svojoj djeci pruže bolju sadašnjost i budućnost i ispravno smatraju da rano uvođenje drugog jezika uistinu pridonosi razvoju djetetovog mozga. Realno stanje je da većina djece počinje učiti engleski kao strani jezik kada krenu u školu. Uče čitanje i pisanje i zbog broja učenika u razredu nemaju puno prilika za vježbanje govora. Često se govori njima, ali oni sami zapravo ne moraju odgovoriti. Ponekad vještine čitanja i pisanja imaju prednost pred sposobnosti da govore.
Roditelji se ponekad okrenu privatnoj poduci u kojoj njihova djeca rade jedan na jedan.
Iskustvo je pokazalo da kada se jezik podučava u malim grupama s pozadinskim slušanjem, pozitivnim poticanjem i inovativnim igrama, dijete uči bez puno truda.
Jezik treba kontekst
Djeca trebaju kontekst u kojem će govoriti jezik. Mnogo djece koja su bilingualna neće odgovarati svojoj majci ili ocu koji govore engleski, već će koristiti svoj materinji jezik. Ako djeca razumiju što njihov roditelj govori na engleskom zašto moraju koristiti svoj materinji jezik? Odgovor je da jezik treba učiti u društvenom i lingvističkom kontekstu i najbolje se uči u svojoj prirodnoj formi: kroz diskusiju, razgovor i priče.
Na Helen Doron satovima stvaramo kontekst za jezik. Počinjemo vrlo rano i u malim grupama od 4 do maksimalno 8 djece, a satovi su djeci jako zabavni. Za djecu je pogodno što imaju interakciju s drugom djecom i usto dobivaju individualnu pažnju učitelja. Učitelj ih zaista čuje kako govore i odgovara im. Stvaramo igre i aktivnosti u kojima djeca moraju koristiti engleski kako bi dobili ono što žele. Kako bi sudjelovali u aktivnosti, oni zapravo moraju proizvesti jezik.
Naravno, stupanj reakcije ovisi o dobi djeteta. Ako su vrlo mali, stari 2 godine, nećemo od njih zahtijevati da govore, ali ako imaju 4, 5 ili 6 godina koristit ćemo one igre kroz koje ćemo ih zaista ohrabrivati da komuniciraju. Nikada ih ne izdvajamo i ne stvaramo im pritisak: ˝TI! Reci mi odgovor?˝. To ne radimo. Ne upiremo prst u njih i ne zahtijevamo odgovor jer to djetetu može biti zastrašujuće. Kada je u pitanju igra, djeca ni ne shvaćaju da kroz nju zapravo uče. Način na koji predstavljamo jezik kroz neku igru ili aktivnost potiče djecu da govore. Engleski postaje zabavan, a ne zastrašujuć.
Lagano učenje kroz zabavu i igre
Ne očekujemo da djeca govore prije nego što navrše prvu godinu, ali obično u to vrijeme mnogo njih već govori riječi ili fraze. Do godine i pol ili dvije, očekujemo od njih da sve više ponavljaju ono što čuju ili da na satovima čak govore spontano. Djeca su misaona i kreativna; ne govore svoj materinji jezik tako što samo ponavljaju ono što su čuli. Analiziraju ono što dolazi do njih i dolaze do kreativnih i originalnih rečenica. Želimo vidjeti da se to događa kroz igre i kroz ono što radimo. To nije samo robotsko ponavljanje kao kada učitelj kaže: ˝The cat is here˝, i svi odgovore ˝The cat is here˝. Ne, djeca moraju vidjeti i razumijeti situaciju i reći što je to. Znaju riječi, upotrebljavali su konstrukcije i bez razmišljanja, zato što je to igra, mogu to napraviti, mogu govoriti.
Učenje u malim grupama, pozitivno poticanje i učenje kroz zabavu tri su od četiri elementa ove dokazane metodologije. Obratite pažnju na Helenin sljedeći tekst u kojem će biti riječi o četvrtom ključnom dijelu ove metodologije, redovitom pozadinskom ponavljanju. To će biti drugi dio Heleninog odgovora na pitanje: Kako metodologija Helen Doron može pomoći djeci da tečno govore engleski?
O Helen Doron
Helen Doron je 1985. godine započela mali kućni biznis i stvorila jedinstvenu metodologiju s originalnim i revolucionarnim materijalima za učenje. Njezini su tečajevi postigli velik uspjeh i posao se vrlo brzo proširio s uvođenjem drugih učitelja, edukacija za učitelje i dodatnih programa temeljenih na njezinoj ekskluzivnoj metodologiji kreativnosti i samo-izražavanja. Dodane su nove discipline – matematika, fitnes i razvoj novorođenčadi – te su sve ujedinjene pod prepoznatljivim tržišnim imenom tvrtke Helen Doron Educational Group.
Tvrtka Helen Doron Educational Group nalazi se u vodećoj poziciji među inovativnim obrazovnim sustavima tako što nudi ekskluzivne programe za učenje i kvalitetne obrazovne materijale za bebe, djecu, adolescente i tinejdžere u cijelom svijetu. Ta je tvrtka postala jedna od najvećih obrazovnih franšiznih sustava za djecu na svijetu, s gotovo 90 Master franšizera i preko 800 centara za učenje u 34 zemlje na 5 kontinenata te cjelovitim vrtićkim programima u Turskoj i Južnoj Koreji.
Za više informacije o Helen Doron English:
www.helendoron.com