Prijelaz sa maloprodaje na franšizni sustav u obrazovanju
Nakon više od desetljeća provedenog u franšiznom sustavu u obrazovanju, upoznala sam mnogo potencijalnih franšizera željnih ulaska na ovo rastuće tržište, svakoga sa svojim iskustvom i osobnošću.
Često se sjetim svoga sastanka s gospodinom koji je prethodno imao franšizu poznate marke automobilskih guma. Želio je krenuti u novom smjeru, ući na tržište podučavanja engleskog jezika, a njegovo prvo pitanje bilo je: „Koliko ću imati učenika?“ Logično pitanje od strane nekoga tko je znao kolika će mu biti dobit na temelju toga koliko je prodao guma. Međutim, franšizni sustav u obrazovnom sektoru nešto je sasvim drugačije.
Kao i na bilo kojem drugom području, treba vam čvrst poslovni plan da bi uspjeli, ali ovo je posao temeljen na međuljudskim odnosima. Tu se ne radi o tradicionalnom omjeru ponude i potražnje na koji su mnogi naviknuti. I upravo to ovaj posao čini fantastičnim, ali ujedno i zahtjevnim.
U praksi to izgleda ovako: prodajte nekome set guma i nećete ga vidjeti idućih godinu dana. No u našim centrima, učenike i njihove roditelje viđate kroz cijelu godinu. Ako ste napravili dobar posao i izgradili uspješne veze s jednima i drugima, viđat ćete ih još mnogo godina, tjedan za tjednom, mjesec za mjesecom – a njihovim stopama nastavit će i njihova braća, sestre i prijatelji.
Ovo nije posao za ljude kojima nedostaje entuzijazma. Kada otvarate franšizu za podučavanje engleskog jezika, mnogo toga ovisi o zemlji, regiji i kulturi. Velik broj kompleksnih faktora je u igri. Ali postoji jedna stvar koja je nepromjenjiva, a to je strast za prenošenjem znanja engleskog jezika malim glavicama koje to upijaju. Strast je vjerovatno ključni sastojak uspjeha općenito, međutim u našem poslu to je posebno izraženo, oni franšizeri koji žive svoj posao redovito imaju najviše uspjeha. Štoviše, to im postane način života.
Ovaj posao temelji se na međuljudskim odnosima na svim razinama. Bliska suradnja s vašim timom učitelja i franšizerima oko vas gotovo je jednako važna kao i odnos koji ćete razviti sa svojim učenicima i njihovim roditeljima. To se odnosi i na naš odnos sa master franšizerima. U zadnjih 30 godina postepeno smo se razvijali i naša usmjerenost ka razvijanju zajednice bila je važan čimbenik našeg uspjeha.
Anne Gordon,
potpredsjednica Odjela poslovnog razvoja