Je li moje dijete dovoljno naučilo?
Sa zadovoljstvom Vam donosimo seriju blog postova kao i priliku za učenje od edukacijske i lingvističke stručnjakinje Helen Doron. Helen već 30 godina uči djecu engleski jezik. Osnivačica je i glavna izvršna direktorica Helen Doron edukacijske grupe, kao i utemeljiteljica jedinstvene metode podučavanja engleskog jezika, matematike, fitnesa i razvoja djeteta uz korištenje originalnih i inovativnih materijala.
Ovotjedno pitanje glasi: kako roditelji mogu procijeniti što njihovo dijete uči na engleskom jeziku? Jesu li naučili dovoljno? Kako mogu provjeriti na kojoj je razini znanje njihove djece i koliko uspješno se njime koriste?
Ovo je zanimljivo pitanje, zbog toga što ne govore svi roditelji engleski jezik, ali žele znati napreduje li njihovo dijete doista s učenjem. Prethodni tekstovi bili su namijenjeni roditeljima djece u dobi između 2 i 4 godine. Ovoga ćemo puta objasniti kako roditelji djece od 5 godina naviše mogu točno provjeriti što njihovo dijete uči.
Postoji niz preporuka o načinu i dobi testiranja znanja engleskog jezika kod djece, što varira između različitih kultura i zajednica. U nekim zemljama ne postoje testiranja za djecu u dobi od 5 godina naviše, dok u nekima, npr. Kini i Koreji, roditelji očekuju od djeteta da pokaže što je naučilo. Najvažnije je uzeti u obzir kako se dijete osjeća i uključiti to u proces testiranja.
Vjerujte svome djetetu
Ja osobno imam filozofiju vjerovanja djetetu. Dijete zna kada ga netko pokušava testirati, a testiranje u toj nježnoj dobi, do 6 godina, načelno znači „ne vjerujem ti“ ili „nisam siguran da ti to možeš.“ To im nikad ne želite poručiti. Bilo bi idealno da provjeru provedete u sklopu vesele i zabavne aktivnosti, ako je moguće. Zadnja stvar koju želite je da dijete bude pod stresom, misli da u nečemu neće uspjeti ili da stvori dojam da mu ne vjerujete. Uvijek ima djece koja su jako ambiciozna ili ekstrovertirana i dobro se nose sa svime, no većina je djece osjetljiva i mislit će da ne vjerujete u njih. Cilj je izgraditi djetetovo samopouzdanje i samopoštovanje; da rado uči i vjeruje da može uspjeti.
Helen Doron učiteljica Amal Abboud slaže se s Doron: „Ne radi se o testiranju, radi se o povjerenju u dijete. Kada roditelj pita dijete kako se kaže neka riječ na engleskom jeziku, ono ju ne može uvijek prevesti, no kada mu pokaže sliku, dijete će reći što vidi, spontano, na engleskom jeziku.“ Amal nastavlja, „Roditelji im u tom smislu mogu pružiti podršku tako da se igraju sa svojim djetetom dok u pozadini slušaju pjesme i priče na engleskom jeziku.“
Spiralni model učenja
Uvjerenja sam da najbolji programi za učenje engleskog jezika koriste spiralni model učenja. Kod tog modela učenja, učitelj uvede temu, kratko je se dotakne te nakon toga kreće dalje, a narednih sati ponavlja gradivo kroz različite aktivnosti. Pretpostavka je da sa svakim novim nastavnim satom učenik proširuje svoje znanje i gradivo razumije na novi način. Tradicionalno učenje u učionici često se bazira na formatu u kojem učenici uče točno određenim redoslijedom – moraju savladati jednu temu prije nego što prijeđu na iduću, a jednom naučeno gradivo više se ne ponavlja, za razliku od spiralne metode učenja.
Helen Doron metodologija
Jedna od temeljnih strategija koja se koristi u svim Helen Doron tečajevima, za djecu u dobi od 3 mjeseca do 19 godina, je spiralna metoda učenja. Pomoću nje, čak i ako dijete propusti sat ili dva nastave, usvojit će jezik. Pomoću ove strategije, učitelji iznova podučavaju istu temu na različite načine. Spiralno učenje provodi se kroz pomno osmišljene materijale za učenje koji se koriste kod kuće. Učenici uče pjesme i priče pozadinskim slušanjem. Redovito slušanje audio materijala kod kuće pospješuje proces učenja i sastavni je dio uspješnog učenja engleskog jezika.
Testiranje
Za djecu od 5 godina naviše, testiranje bi trebalo biti kontinuirano i dati odgovor na dva pitanja:
1. Jesu li nastavni materijali prikladni za učenike?
2. Podučava li učitelj gradivo na pravilan način?
Tečaj engleskog jezika trebao bi uključivati testiranje znanja. Na taj način možemo utvrditi jesu li nastavni materijali prikladni i podučava li učitelj učenike na pravi način. Iz ove perspektive, testira se i učitelj, a ne samo dijete. Ovakvi testovi dobri su za učitelje jer poboljšavaju njihove vještine prenošenja znanja. Engleski jezik, na način na koji se uči u većini škola, ocjenjuje čitanje i pisanje, no Helen Doron metoda podučava i procjenjuje prvenstveno govor. U učionici s 30-ero djece mnogo je lakše podučavati i ocjenjivati čitanje i pisanje. Naime, u takvom okruženju, gotovo je nemoguće govornom jeziku dati pažnju koju zahtijeva. Ako se fokusiramo na usvajanje jezika, redoslijed kojim učimo govoriti materinji jezik je takav da prvo čujemo, razumijemo i govorimo, a tek tada čitamo i pišemo.
Temelj razumijevanja i pričanja jezika postavlja se kod kuće, u govoru roditelja i ostalih članova obitelji koje dijete sluša otkako se rodi. Na Helen Doron tečajevima oponašamo ovaj redoslijed učenja, „metodom materinjeg jezika.“
Učenje koje obuhvaća cjelokupnu osobnost djeteta
Najbolji tečajevi i učitelji jezika pristupaju mu holistički, imajući u vidu cjelokupnu osobnost djeteta. U takvom okruženju dijete se odgaja kroz aktivnosti, ne samo stavljanjem stvari na papir i klasifikacijom na točno ili pogrešno. Smisao obrazovanja nije u tome; cjelokupno obrazovanje, uključujući i učenje engleskog jezika, trebalo bi pripremiti dijete za život. Što priprema djecu za život? Istina, akademsko znanje je potrebno, no tu su i druge ključne vještine koje vrhunski tečajevi uključuju: socijalizacija, samopoštovanje i samopouzdanje. Učenici koji imaju razvijeno samopouzdanje i vještine socijalizacije su djeca koja će uspjeti u životu. A također će i govoriti engleski.
O Helen Doron
Helen Doron je 1985. godine započela mali kućni biznis i stvorila jedinstvenu metodologiju s originalnim i revolucionarnim materijalima za učenje. Njezini su tečajevi postigli velik uspjeh i posao se vrlo brzo proširio s uvođenjem drugih učitelja, edukacija za učitelje i dodatnih programa temeljenih na njezinoj ekskluzivnoj metodologiji kreativnosti i samo-izražavanja. Dodane su nove discipline – matematika, fitnes i razvoj novorođenčadi – te su sve ujedinjene pod prepoznatljivim tržišnim imenom tvrtke Helen Doron Educational Group.
Tvrtka Helen Doron Educational Group nalazi se u vodećoj poziciji među inovativnim obrazovnim sustavima tako što nudi ekskluzivne programe za učenje i kvalitetne obrazovne materijale za bebe, djecu, adolescente i tinejdžere u cijelom svijetu. Ta je tvrtka postala jedna od najvećih obrazovnih franšiznih sustava za djecu na svijetu, s gotovo 90 Master franšizera i preko 800 centara za učenje u 34 zemlje na 5 kontinenata te cjelovitim vrtićkim programima u Turskoj i Južnoj Koreji.
Za više informacija o Helen Doron English programima, posjetite:
www.helendoron.com